Saturday, October 10, 2009

I Love Quilt books

P1040155
I absolutely LOVE books about history and quilts - and this one is a gem!

Not a book with patterns, but with a lot of good photos and women history.

P1040157

P1040158
You know by now I love sampler quilts too - a lot of blocks, a lot of inspiration and challenges.

P1040161
The Farmer’s Wife Sampler Quilt has it all - letters from days gone by, good photos, diagrams for all the blocks and a CD with all the templates for the blocks as PDF files.
P1040160
My conclusion - the more quilt books the merrier :-))

Hanne

5 comments:

Beth Karese said...

The Wisconsin Quilts book looks intriguing. I especially like the cover quilt. Earlier this year I found your journey with the Nearly Insane sampler-style quilt and have started on my own. Thanks for sharing.

Petra said...

I have seen the Farmers wife book at my quilt buddy's house. It is very nice. (But I have to finish my Civil War first before I start such a big project again. I hope you have a nice Sunday.

May Britt said...

Nå har jeg bestilt jeg og :)

Jeanne said...

I love history books, too and have the Wisconsin book. Connie just bought the Farmers Wife Sampler in Shipshewana. She thinks it will be another popular quilt.

Litamora's Quilt & Design said...

Jeg har også denne boka, "Farmer's wife" :o) Den kom opp som en av de første når jeg søkte på "quilt" i bøkene hos Capris.no. Jeg syntes de blokkene på omslaget så fryktelig interresante ut, så jeg kjøpte den:o) Gleder meg til jeg får begynt på noen av blokkene etter hvert: o)
Har samlet på blå stoffer i lang tid nå, mest med tanke på DJ, men det kunne vært morsomt å prøve disse blokkene i blått og hvitt også. Tror det kan bli gangske tøft.
Det er blitt lite søm og mye lesing de siste dagene, og har masse inspirasjon, og sy-lyst (ikke minst det siste), så jeg håper på en produktiv høst:o)
Ha en strålende helg, med nål og tråd :o)
Klem,
Laila